دسته‌بندی نشده

آیت الله جنتی جهاد تبیین وظیفه مهم همه مردم است

تهران- ایرنا- دبیر شورای نگهبان گفت: همه آحاد مردم و بسیجیان که همواره در عرصه‌های مختلف برای اعتلای ایران اسلامی تلاش کرده‌اند باید مجاهدت در عرصه جهاد تبیین را نیز از وظایف مهم خود بدانند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی روز چهارشنبه در جلسه این شورا با اشاره به در پیش‌بودن هفته بسیج و سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یاد و خاطره همه کسانی‌ که با روحیه بسیجی زیستند و در این راه از بذل جان خویش دریغ نورزیدند را گرامی می‌داریم.


دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در نگاه حضرت امام راحل (ره) و همچنین مقام معظم رهبری، بسیجی بودن منحصر به عضویت در یک سازمان نیست، اظهار داشت: بر اساس نظر این بزرگواران، بسیجی بودن یک نوع تفکر، یک نوع فرهنگ و یک سبک زندگی است که متکی به ارزش‌های جهان‌شمول اسلامی است و میراث آزادگانی است که در طول تاریخ برای اعتلای جبهه حق مجاهدت کرده‌اند.


آیت‌الله جنتی افزود: دشمنان ایران اسلامی می‌دانند تا هنگامی که بسیجیان هستند و تفکر بسیجی وجود دارد، نه‌ تنها ایران اسلامی در برابر آن‌ها سر خم نخواهد کرد، بلکه الگوی مردم آزاده جهان خواهد شد و همین امر است که باعث شده امروز جبهه جهانی مقاومت جهان سلطه را به چالش بکشد.


وی در ادامه تفکر بسیجی را حلال مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: این تفکر است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز محقق خواهد کرد و زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی خواهد شد.


دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: جوانان بسیجی که امروز جان خود را برای تامین امنیت مردم ایران هدیه می‌کنند، همان‌هایی هستند که در روزهای سخت همه‌گیری ویروس کرونا و در هنگام پیش آمدن وقایعی مانند سیل و زلزله خالصانه در خدمت مردم بوده‌اند.


وی با اشاره به اینکه وجود بابرکت بسیجیان مومنی مانند طلبه شهید آرمان علی‌وردی و سایر شهدایی که در اتفاقات اخیر سینه‌شان را در برابر دشمنان ایران سپر کردند، نشانگر تداوم روحیه بسیجی در کشور است، افزود: همه آحاد مردم و بسیجیان که همواره در عرصه‌های مختلف برای اعتلای ایران اسلامی تلاش کرده‌اند باید مجاهدت در عرصه جهاد تبیین را نیز از وظایف مهم خود بدانند.


آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فقدان روحیه بسیجی، زندگی ذلت‌بار را به دنبال دارد، به عبرت‌های تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تاریخ کشورمان وقایعی وجود دارد که هر ایرانی آزاده‌ای از مرور آن‌ها احساس حقارت می‌کند.


وی یکی از این وقایع را ماجرای برگزاری کنفرانس سران متفقین در تهران در آذر سال ۱۳۲۲ عنوان کرد و گفت: این اتفاق که در رژیم پهلوی اتفاق افتاد، سرشار از رفتارهای تحقیرآمیز بود که خوب و لازم است جوانان با مطالعه تاریخ، از تفاوت شرایط ایران مقتدر امروز با ایران تحقیر شده آن سال‌ها مطلع شوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *