دسته‌بندی نشده

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل جدید در مناطق روستایی کشور هدفگذاری شد

ساری – ایرنا – معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت : ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی با حمایت دولت از کسب و کارهای خرد و خانگی تا پایان امسال هدفگذاری شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین مدنی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۷۲ گلخانه لیموترش در روستای خرماکلا قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت برنامه‌های خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی دارد که با رفع موانع اداری و اعطای تسهیلات درصدد تحقق این راهبرد مهم هستیم.


وی ادامه داد: در سال جاری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مناطق روستایی کشور در نظر گرفته شد که با تخصیص به موقع آن روند اشتغال در این دیار هموار خواهد شد.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تولید لیمو ترش در گلخانه های مازندران گفت: طبق برنامه ریزی قرار شد که تا یکسال آینده حدود ۲۰۰ گلخانه دیگر در این استان ساخته شود که به طور حتم این امر در اقتصاد استان نقش شایانی دارد.


مدنی افزود: احیای زیرساخت در حوزه اجتماعی، گردشگری و اقتصادی به عنوان مولفه اساسی در توسعه روستاها است که باید برای تحقق این امر مهم همه ما بکوشیم.


به گزارش ایرنا، ۷۲ واحد از گلخانه‌های لیموترش قائمشهر با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور در روستای خرماکلا این شهرستان به بهره برداری رسید.
با همراهی سرمایه گذار و تسهیلات بانک‌های عامل برای ساخت و تکمیل این طرح ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
با بهره برداری از این ۷۲ گلخانه لیموترش برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شد.
طبق برنامه ۱۰ ساله توسعه گلخانه های کشور، وسعت این اماکن تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار برسد. در حال حاضر سطح گلخانه های کشور بیش از ۱۸ هزار هکتار است که حدود ۸۰ درصد زیرکشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و ۲۰ درصد نیز در بخش گیاهان زینتی و سایر محصولات میوه ای است.
هم اکنون استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما