دسته‌بندی نشده

رئال مادرید لیورپول به دنبال ماموریت غیر ممکن

رئال مادرید با حاشیه امنیت خوبی به استقبال دیدار برگشت با لیورپول در یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رود.


به گزارش ایسنا، دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه‌شب با برگزاری دو دیدار به پایان خواهد رسید که در حساس‌ترین بازی رئال مادرید در خانه باید پذیرای لیورپول باشد؛ دیداری که فصل قبل در فینال لیگ قهرمانان برگزار شد و رئال با تک‌گل وینیسیوس بازی را برد.


پس از اینکه رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته لیورپول را شکست داد، کارلو آنچلوتی گفت که رمزگشایی از تاکتیک‌های قرمزها راحت‌تر از برخی دیگر از حریفان تیمش در راه رسیدن به فینال بود. برتری پنج بر دو برابر لیورپول در بازی رفت نشان داد که کارلو آنچلوتی درست می‌گفت و به‌خوبی توانسته است حریفش را شناسایی کند.


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن


لیورپول با دریافت پنج گل در یک بازی خانگی اروپایی برای اولین بار در تاریخ خود، شب تلخی را برای هوادارانش رقم زد. اکنون کمتر هوادار لیورپولی خوش‌بین است که این تیم بتواند گل‌های خورده را جبران کند و رئال را با بیش از سه گل در سانتیاگو برنابئو شکست دهد. رئال اکنون هفت بازی را بدون شکست مقابل قرمزها پشت سر گذاشته و در این مدت به شش برد و  یک تساوی رسیده است.


البته نباید فراموش کرد که بازگشت‌های دیوانه‌واری در لیگ قهرمانان اروپا اتفاق افتاده است و رئال مادرید نیز پیش از این دو بار در بازی‌های اروپایی خود در خانه با اختلاف سه گل شکست خورده است که هر دو در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بوده؛ جایی که ابتدا در خانه با سه گل به زسکا مسکو باخت و در ادامه چهار بر یک مقابل آژاکس شکست خورد.


ترکیب‌های احتمالی


رئال مادرید: تیبو کورتوا، دنی کارواخال، ادر میلیتائو، آنتونی رودیگر، ناچو، لوکا مودریچ، اورلین شوامنی، تونی کروس، فدریکو والورده، کریم بنزما و وینیسیوس جونیور


لیورپول: آلیسون بکر، ترنت الکساندر-آرنولد، ابراهیم کوناته، ویرژیل فان‌دایک، رابرتسون، جردن هندرسون، فابینیو، باجستیچ، محمد صلاح، کودی خاکپو و دیوگو ژوتا


راهنمای فرم


رئال مادرید
فرم (همه مسابقات): برد، برد، مساوی، باخت، مساوی، برد
جایی که آنها ایستاده‌اند: دوم در لالیگا، نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری


لیورپول


فرم (همه مسابقات): برد، باخت، مساوی، برد، برد، باخت


جایگاه آنها: ششم در لیگ و حذف از جام حذفی و اتحادیه


رئال مادرید به‌خوبی با فضای لیگ قهرمانان آشناست و بسیاری عقیده دارند DNA لیگ قهرمانان در وجود رئال مادرید است. قهرمانی در فصل قبل نشان داد که کارلو آنچلوتی حتی وقتی کسی هم روی این تیم حساب باز نکند، چه قدرتی دارد و می‌تواند ناممکن‌ها را ممکن کند. حذف چلسی، سیتی و در پایان شکست لیورپول آماده در فینال یک بار دیگر مهر تاییدی به توانمندی‌های کارلتوی کارکشته زد. حالا او باید تنها از اختلاف پرگلی که در بازی رفت به دست آورده دفاع کند و بتواند راهی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان شود.


لیورپول تیمی است که قبلا دو کامبک بزرگ در لیگ قهرمانان داشته است. مقابل میلان در فینال ۲۰۰۵ و بارسلونا در نیمه‌های ۲۰۱۹ که خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال را متعجب کرده است. با این حال، شرایط در این مورد کمی متفاوت است. تیم یورگن کلوپ آن نیروی سابق را ندارد و روحیه خوبی نیز در تیم دیده نمی‌شود. 


مربیان چه گفتند؟


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن


کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید: لیورپول تیم بزرگی است که باعث شد ما در دیدار اول رنج بکشیم. بنابراین باید بگویم که متاسفانه داستان این بازی هنوز تمام نشده است. به هیچ وجه.


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن


یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول: شکست در لیگ قهرمانان با نتیجه ۵ – ۲ اصلا خوب نیست. در فوتبال، این اتفاقات ممکن است رخ دهد؛ به‌خصوص زمانی که حریف شما رئال مادرید باشد که آرامش و اعتمادبه‌نفس زیادی دارد. اکنون وظیفه ما این است که مطمئن شویم که نتیجه را تغییر خواهیم داد. بازیکنانم باید از این اشتباه‌ها درس بگیرند و در دیدار برگشت جبران کنند. ما هنوز امیدوار هستیم.


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن


در دیگر دیدار چهارشنبه‌شب ناپولی در خانه به دیدار اینتراخت فرانکفورت خواهد رفت.


راندال کولو موانی، مهاجم فرانکفورت، در بازی رفت اخراج شد و قهرمان لیگ اروپا برای جبران شکست خانگی دو بر صفر در ناپل بهترین بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت. آنها می‌توانند از تنها پیروزی خارج از خانه قبلی خود برابر ناپولی در جام یوفا ۹۵-۱۹۹۴ الهام بگیرند. باید توجه داشته باشند که میزبان آنها در هر سه بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل پیروز شده است.


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن


ترکیب‌های احتمالی


ناپولی: مرت، دی‌لورنزو، امیر رحمانی، کیم مین جائه، اولیورا، زامبو آنگوئیزا، لوبوتکا، زلنسکی، لوزانو، اوسیمن و خویچکا کواراتسخلیا


اینتراخت فرانکفورت: کوین تراپ، هاسبه، ان‌دیکا، توتا، کنائوف، روده، ساو، ماک، ماریو گوتسه، دائیچی کامادا و بوره


محروم: کولو موانی


راهنمای فرم


ناپولی


فرم (همه مسابقات): برد، برد، برد، برد، باخت، برد
رتبه: اول در سری آ


فرانکفورت
فرم (همه مسابقات): باخت، برد، باخت، باخت، مساوی، مساوی
جایگاه آنها: ششم در بوندسلیگا، حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان


ناپولی با اختلاف بهترین تیم ایتالیایی سال‌های اخیر بوده است که با خیال راحت در راس جدول سری آ قرار دارد و بنابراین می‌تواند روی لیگ قهرمانان تمرکز کند. لوچیانو اسپالتی می‌تواند بهترین ترکیب خود را وارد میدان کند تا مطمئن شود که کار انجام شده و صعود قطعی شده است.


در طرف مقابل اینتراخت اکنون سه بازی بدون برد دارد و سه بازی از پنج بازی اخیر را باخته است. برای قهرمان فصل قبل لیگ اروپا شرایط خوب پیش نرفته است. با این حال، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که گلاسنر، سرمربی تیم، سیستمش را تغییر دهد. مطمئناً با از دست دادن کولو موانی اوضاع برای تیم آلمانی پیچیده خواهد شد. او در حال حاضر با ۱۱ گل و ۱۳ پاس گل موثرترین بازیکن بوندسلیگاست.


آنچه مربیان گفتند


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن


لوچیانو اسپالتی، سرمربی ناپولی: ما باید آرام بمانیم؛ بسیار آرام. بازی دوم هنوز باقی مانده است. بزرگترین دشمن ما این است که فکر کنیم کار تمام شده است.


رئال‌ مادرید - لیورپول/ به دنبال ماموریت غیر ممکن

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *