دسته‌بندی نشده

طرح استفساریه پرداخت حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل دو فوریتی

تهران – ایرنا – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی طرح استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی دوفوریت طرح استفساریه بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.


محسن زنگنه در توضیح اهمیت ضرورت بررسی دوفوریت طرح استفساریه گفت: در این بند آمده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۶۰۰ جدول شماره ۷ این قانون به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت دریافت کنند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، افزود:  براساس تبصره ۱۲ جز الف بند یک، حداقل حقوق دریافتی برای کارکنان دولت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مصوب شد اما اتفاقی که در عمل رخ داده این است که سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید تفسیری متفاوت از بند هـ تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دارند و معتقدند حداقل حقوق ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که براساس تعبیر صورت گرفته این رقم به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که در حال حاضر پرداخت می شود.


وی یادآور شد: منظور قانونگذار و مجلس از این قانون، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده لذا باید اختلاف ایجاد شده بین سازمان برنامه و بنیاد شهید با این استفساریه برطرف شود. ضمن اینکه از زمانی که قانون تصویب شده تا به امروز تورم بالایی بر ایثارگران و جانبازانی که هزینه درمانی بالایی داشته و دارای کهولت سن نیز هستند تحمیل شده است.


وی ادامه داد: اختلاف دریافتی قبل و بعد از تصمیم استفساریه در طول سال حدود ۲.۸ هزار میلیارد تومان می شود و رئیس کمیسیون بودجه نیز با این طرح موافق است.


پس از سخنان موافقان و مخالفان، ۱۷۶ نماینده مجلس با بررسی دو فوریتی این استفساریه موافقت کردند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *