دسته‌بندی نشده

پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پرورش کرم ابریشم کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی است.


ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی باشد.


وی تصریح کرد: پیرو انعقاد تفاهم نامه مدیریت جهاد کشاورزی و کمیته امداد شهرستان و در راستای اجرای هر چه بهتر تفاهم نامه، با هدف شناسایی متقاضیان پرورش کرم ابریشم، جذب حداکثری تخم نوغان و برنامه‌ریزی ارائه آموزش‌های لازم در راستای مدیریت پرورش کرم ابریشم در خوشاب انجام شده است.


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: پارسال تعداد ۹۵ نوغاندار، آموزش‌های لازم را در قالب کلاس‌های آموزشی دریافت کردند و تعداد ۲۴۲ جعبه تخم نوغان در شهرستان توزیع شد که منتج به تولید بالغ‌بر ۸ تن پیله تر در شهرستان شد.


وی متوسط تولید پیله تر از هر جعبه در سال گذشته را معادل ۳۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: امسال تعهد شهرستان در جذب تخم نوغان، تعداد ۲۷۰ جعبه می‌باشد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای جذب حداکثری انجام شده است.


رودسرابی آشنایی با روش‌های پرورش کرم ابریشم و در راستای حمایت، حفظ و توسعه مشاغل خانگی به خصوص زنان خانه‌دار و روستایی را ضروری دانست و افزود: این شهرستان ظرفیت بالایی در تولید پیله ابریشم دارد.


وی اذعان کرد: در صورت حمایت و قرارگرفتن پرورش کرم ابریشم در زنجیره تولید می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای محروم در این شهرستان شود.


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب خاطرنشان کرد: پرورش کرم ابریشم از مشاغل با سرمایه بسیار اندک و با دوره پرورشی یک ماهه است که می‌تواند کمک خوبی برای اشتغال در مناطق روستایی، زنان خانه‌دار و جوانان باشد که با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان پرورش کرم ابریشم از نیمه دوم فروردین‌ماه شروع و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *