دسته‌بندی نشده

چراغ سبز کنگره به ۱۳ ۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین و اروپا

تهران – ایرنا – سران دو حزب اصلی کنگره آمریکا با اختصاص ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کمک به اوکراین و کشورهای اروپایی موافقت کردند.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز نوشت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ابتدا ۱۰ میلیارد دلار به کمک های نظامی، بشردوستانه و اقتصادی اختصاص داده بود که با حمایت دموکرات ها و جمهوریخواهان، میزان این کمک ابتدا به ۱۲ میلیارد دلار و در نهایت به ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.


پیش بینی می شود که لایحه کمک های مزبور امروز در مجلس نمایندگان و هفته آینده در سنا بررسی و به تصویب برسد.


در این بسته، ۴ میلیارد دلار به اوکراین و کشورهای شرق اروپا برای رسیدگی به ۲ میلیون جنگزده و پناهجو اختصاص داده شده است. ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نیز به اعزام و استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکایی در منطقه و انتقال اقلام نظامی این کشور به اوکراین و متحدان اروپایی واشنگتن تخصیص یافته است.


کمک های اقتصادی نیز بخش دیگری از کمک مزبور را شامل می شود.


رسانه های آمریکایی پیشتر خبر داده بودند که گروهی از سناتورهای هر دو حزب آمریکا با ارائه لایحه ای، به دنبال محدود کردن ذخایر طلای روسیه که راهی برای تاب آوردن مسکو در برابر تحریم های گزنده تلقی می شود، هستند.


تحریم های روسیه، دارایی های ارزی این کشور را مسدود کرده است، اما ذخایر طلای آن می تواند نجات بخشی بالقوه به شمار آمده و هر اقدامی برای بستن این روزنه، نشانه دیگری است مبنی بر اینکه کنگره درپی پیشی گرفتن از دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در زمینه اقدامات تنبیهی علیه روسیه است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *