دسته‌بندی نشده

امیرعبداللهیان محدودیتی در توسعه روابط ایران و تونس وجود ندارد

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه با مطلوب ارزیابی کردن افق روابط میان ایران و تونس گفت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایرنا، سمیر المنصر سفیر جمهوری تونس در تهران در پایان ماموریت خود در کشورمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.


امیرعبداللهیان در این دیدار روابط خوب ایران و تونس و وجود دیدگاه‌ها و مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد و افق روابط میان دو کشور را مطلوب ارزیابی و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی همکاری میان دو طرف، تلاش برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات بین دو کشور را ضروری دانست.


وزیر امور خارجه با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، تاکید کرد: هیچ محدودیتی در توسعه روابط  جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.


امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات جاری در تونس اظهار داشت: اطمینان خاطر داریم با حکمت و عقلانیت مسئولان تونس و با وحدت و همدلی ملت و دولت این کشور شاهد رشد و شکوفایی روزافزون تونس در همه زمینه‌ها خواهیم بود.


امیرعبداللهیان: محدودیتی در توسعه روابط ایران و تونس وجود ندارد


سفیر تونس: از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نمی‌کنیم


سفیر جمهوری تونس در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی کشورمان، سالهای حضور خود در تهران و در میان مردم ایران را بسیار عالی خواند و با اشاره به عرصه‌های همکاری دوجانبه، بر لزوم استمرار و تلاش دو کشور جهت برگزاری موفق کمسیون مشترک تأکید کرد.


سمیر المنصر با ابراز خوشبینی نسبت به دورنمای روابط دو کشور و اشاره به روابط صمیمانه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس تاکید کرد: ما همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.


به گزارش ایرنا، سمیر المنصر از آذرماه ۱۳۹۹ به عنوان سفیر جمهوری تونس فعالیت خود را در سفارت این کشور در تهران‌ آغاز کرده بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *