دسته‌بندی نشده

برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

اتاق کودک تنها مکانی برای خواب و استراحت نیست، بلکه فضای بازی و آموزشی نیز است که نه تنها تخیل کودک شما را تحریک می‌کند بلکه زمینه‌ی شکوفایی، پرورش و رشد استعدادهای کودک را فراهم میکند. اگرچه دکوراسیون اتاق کودک کاری سرگرم کننده است، اما اگر ندانید از کجا شروع کنید، برخورد با تمام جزئیات ممکن است کمی طاقت فرسا باشد. در این مقاله ما صفر تا صد طراحی یک اتاق کاربردی و شیک برای کودک دلبندتان را گردآوری کرده‌ایم.

1. یک تم انتخاب کنید

شاید شما هم از آن دسته والدینی باشید که برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک ایده‌ها و برنامه‌هایی از قبل در ذهن خود دارند، با این حال حتماً قبل از شروع دکوراسیون اتاق کودک تحقیق کافی کنید تا بعدها از اجرای ایده‌های خود برای تزئین اتاق نوزاد پشیمان نشوید. پبنترست منبع بسیار خوبی برای الهام گرفتن است. با این حال، ممکن است بین ایده‌های زیبا و جالب دکوراسیون اتاق کودک سردرگم شوید و نتوانید تصمیم نهایی را بگیرید. هنگام تحقیق، بر مفاهیم گسترده ای مانند رنگ، سبک یا موضوع تمرکزکنید. اما فراموش نکنید که جزئیات زیبا را نیز ذخیره کنید. گاهی اوقات چیزی به سادگی یک نمونه کاغذ دیواری، یک تزیین زیبا برای دیوار یا یک اسباب بازی می‌تواند یک طراحی شیک و خاص را القا کند! تصمیم گیری در مورد یک تم مخصوص اتاق نوزاد یا سبک دکوراسیون، انتخاب همه چیز از رنگ تا مبلمان را برای شما آسان می کند.

ایده‌های دکوراسیون اتاق کودک اغلب شامل موضوعات کودکانه و خلاقانه مانند سافاری، مزرعه حیوانات، فضا است. با این حال، این لزوما به این معنی نیست که شما باید از کاغذ دیواری ، سرویس خواب یا فرش با مضمون خاص استفاده کنید. همچنین می توانید سبکی پیچیده تر، متعادل، آرام و یا ظریف تر برای اتاق نوزاد انتخاب کنید. به عنوان مثال، سبک اسکاندیناویایی یا ایده‌های مدرن طراحی داخلی گزینه‌های عالی برای دکوراسیون اتاق نوزاد است.

2.در مورد انتخاب رنگ تصمیم بگیرید

اگر مرحله اول را به پایان برسانید یعنی از قبل تصمیم گرفته‌اید که از کدام رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق نوزاد استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق کودک رنگ آبی است. از رنگ آبی اغلب در طراحی اتاق کودک که باعث ایجاد طراوت و آرامش بخصوص با مضامین دریا و آسمان می‌شود استفاده کنید. طیف‌های خاکستری نیز برای اتاق نوزاد مدرن محبوب است. این ماده اغلب در ترکیب با سایه‌های پاستلی سفید، صورتی، آبی و زرد استفاده می شود.

اگر رنگ‌های پررنگ را به جای رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون اتاق کودک ترجیح می دهید، از این رنگ‌ها ‌در جاهایی استفاده کنید که در صورت خسته و دل‌زده شدن به راحتی بتوانید آنها را تغییر دهید. شما می توانید از رنگ‌های غالب در جزئیاتی مانند لوازم جانبی یا فقط روی یک دیوار استفاده کنید. روش دیگر استفاده از رنگ‌های سرگرم کننده، استفاده از رنگ‌های زنده در ترکیب با نسخه های پاستلی است. مثلا؛ می‌توانید زرد را با صورتی پاستلی، نارنجی را با زرد ملایم مطابقت دهید.

نکته: هر رنگی را که برای دکوراسیون اتاق نوزاد انتخاب می‌کنید، سریعا دیوارها را رنگ‌آمیزی نکنید! هدف ما فقط تصمیم گیری درباره مفهوم رنگ است. پرده، فرش، روتختی اتاق کودک که از اجزای اصلی اتاق کودک به شمار می‌آیند، ممکن است با رنگ دیوار انتخابی شما مطابقت نداشته باشد. با این حال، وقتی صحبت از رنگ آمیزی می‌شود، پیدا کردن رنگی که برای دیوارها می خواهید خیلی آسان‌تر است.

3.مبلمان اصلی اتاق نوزاد بخرید

بعد از انتخاب تم و رنگ اتاق حالا زمان خرید مبلمان اتاق کودک است! سرویس خواب نوزاد معمولا شامل تخت، میز تعویض، کمد لباس و ویترین است. پس از قرار دادن مبلمان بزرگ در اتاق، باید در تصمیمات مربوط به طراحی اتاق کودک خود تجدید نظر کنید. نقطه کانونی و دیواری که می خواهید تبدیل به دیوار شاخص کنید را مشخص کنید و ببینید مناطقی که می توانید یک قفسه یا کمد ذخیره اضافی در آن قرار دهید کجا هستند؟ در انتخاب مبلمان اتاق کودک طولانی مدت فکر کنید.

  • رشد کودک را در نظر بگیرید

گهواره‌ها ممکن است بسیار زیبا به نظر برسند، اما هنگامی که کودک شما رشد می‌کند آیا می‌تواند از آن استفاده کند؟ اگر فضای اتاق برای قراردادن هم میز تعویض و هم کمد کافی نیست، قطعا در طولانی مدت از کمد سود بیشتری خواهید برد. با فکر کردن به آینده می‌توانید در هزینه و فضای خود صرفه جویی کنید.

  • یک صندلی و پتو راحت اضافه کنید

شما احتمالاً چند سال اول وقت زیادی را دراتاق کودک خواهید گذراند. فراموش نکنید که برای راحتی خود در این اتاق که مدتی در آن مشترک هستید سرمایه گذاری کنید. یک صندلی تهیه کنید که هنگام شیردهی به کودک، خواندن لالایی و خوابیدن در کنار آن احساس راحتی کنید.

صندلی راک چوبی ممکن است زیبا به نظر برسد، اما اگر فقط جای یک صندلی دارید، مبل راحتی نرم را اولویت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *