دسته‌بندی نشده

آماده باش به سنگین وزن ایران طلایی المپیک آمریکا در راه پاریس

گیبل استیوسون قهرمان کشتی آزاد در سنگین وزن المپیک توکیو اعلام کرد که قصد دارد در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کند.


به گزارش ایسنا، رقابت برای کسب طلای ۱۲۵ کیلوگرم در المپیک توکیو از حساسیت بالایی برخوردار بود.  استیوسون که در آن زمان ۲۱ ساله بود، در فینال در آخرین ثانیه ها یک پیروزی دراماتیک را از آن خود کرد و توانست گنو پتریاشویلی از گرجستان را شکست دهد و مدال طلا را به دست بیاورد. او قبل از این مبارزه نیز توانسته بود طاها آکگل ترک را از پیش رو بردارد.


پس از بازیهای المپیک توکیو، استیوسون قراردادی چند ساله و گران قیمت با WWE امضا کرد.


این کشتی‌گیر آمریکایی در مصاحبه ای با MMAFighting گفت که قصد دارد در بازی های المپیک پاریس حضور داشته باشد. او اعلام کرد در حال حاضر در فرم بسیار خوبی قرار دارد و آماده نشان دادن آن است تا بتواند یک طلای دیگر در المپیک به دست بیاورد.


استیوسون درباره حضور در بازیهای المپیک پاریس گفت: من می خواهم یکی از بهترین کشتی گیران آمریکایی در تمام دوران باشم و امیدوارم بتوانم مدال های زیادی را مانند بروس بومگارتنر کسب کنم. در عین حالمی خواهم به اجرای نمایش‌های کشتی WWE ادامه دهم.


شایان ذکر است که بروس بومگارتنر که اکنون ریاست فدراسیون کشتی آمریکا را برعهده دارد، در سنگین وزن، دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در المپیک به دست آورد و همچنین ۹ مدال قهرمانی جهان از جمله سه طلا  را به دست آورد تا پرافتخارترین کشتی گیر سنگین وزن تاریخ آمریکا باشد.


استیوسون زمان بازگشت به تشک کشتی را مشخص نکرد، اما برای رسیدن به پاریس باید در مسابقات انتخابی سال آینده برای حضور در تیم المپیک آمریکا برنده شود.


به گزارش ایسنا، امیرحسین زارع که یک طلا و یک برنز جهانی را در کارنامه خود دارد، در دیدار نیمه نهایی المپیک توکیو ۶ بر ۳ به پتریاشویلی گرجستانی باخت و نتوانست به دیدار فینال المپیک برسد. بازگشت استیوسون آمریکایی رقابت برای کسب طلای سنگین وزن کشتی آزاد در المپیک را سخت خواهد کرد و باید دید این بار چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. طاها آکگل ۳۲ ساله که پیش از این از تمایل خود برای حضور در المپیک سخن گفته بود در کنار پتریاشویلی ۲۸ ساله، امیرحسین زارع ۲۲ ساله و گیبل استیوسون ۲۲ ساله امیدهای اصلی طلای ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در پاریس خواهند بود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *