دسته‌بندی نشده

تسهیلات سفارت ایران در بلغارستان برای بازگشت هموطنان مقیم اوکراین

بلگراد-ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان تسهیلاتی را در خصوص نحوه عبور هموطنان ایرانی مقیم اوکراین از خاک بلغارستان به سمت کشورمان فراهم کرده است.


به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا، سفارت کشورمان در صوفیه با صدور دومین اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات بلغارستان، هموطنانی که از اوکراین خارج شده و از گذرگاه‌های مرزی رومانی با مهر ورود به رومانی (اقامت ۱۵ روزه در رومانی) وارد این کشور شده‌اند (به خصوص هموطنانی که با وسیله نقلیه شخصی سفر می‌کنند)، در صورتی که قصد سفر به کشورمان از مسیر بلغارستان و ترکیه را دارند می‌توانند صرفاً با همان مهر ورود به رومانی و بدون نیاز به روادید بلغارستان و یا روادید رومانی به طور موقت وارد خاک بلغارستان شده و با عبور از خاک این کشور وارد مرز ترکیه شوند و به مسیر خود به سمت کشورمان ادامه دهند.


در این اطلاعیه آمده است: ایرانیانی که با خودرو شخصی دارای پلاک اوکراین قصد ورود به خاک بلغارستان را دارند باید علاوه بر مهر ورود رومانی در گذرنامه، کارت شناسایی خودرو (سند خودرو) و بیمه بین‌المللی خودرو (کارت سبز، گواهینامه رانندگی) را همراه داشته باشند.


این اطلاعیه افزود: سفارت ایران در صوفیه تمهیدات لازم به منظور تسهیل تردد و ارائه خدمات کنسولی را فراهم کرده است.


در پایان اطلاعیه آمده است: هموطنان گرامی در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و حمایت لازم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره همراه و واتساپ اضطرای ۳۵۹۸۷۹۸۱۰۳۸۲ + تماس حاصل کنند.


به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با تاکید بر تشکیل سریع ستاد بحران در محل این وزارتخانه در خصوص بحران اوکراین گفت، هماهنگی‌ها لازم میان صف و ستاد با هدف مدیریت بهتر اوضاع و تسهیل در خروج شهروندان ایرانی از کی‌یف در حال انجام است.


وی تصریح کرد با شروع بحران و بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، وزارت امورخارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف از ۲۴ و ۲۵ بهمن اقدامات گسترده و متنوعی را در این خصوص انجام داده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *