دسته‌بندی نشده

صرفا از جریان های انقلابی حمایت می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صرفا از جریان‌های انقلابی حمایت می‌کنیم؛ البته سایر جریانات هم  می‌توانند کار کنند.


به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در  دیداری که امروز دوشنبه، ۱۸ دی با اعضای شورای شعر وزارت ارشاد، داشت، گفت: باید شعر را به همه فعالیت‌ها اشراف دهیم و در نمایشگاه قرآن کریم می‌توانیم شب‌های شعر قرآنی برگزار کنیم.



او افزود: برای شعر هر استان در قرارگاه شهید آوینی سرانه‌ای را درنظر گرفته‌ایم. در این قرارگاه میزهای متعددی وجود دارد که مسئولیت میز شعر برعهده آقای مودب است. این سرانه علاوه بر بودجه‌های متداول هر بخش است و جزو اعتبارات کمکی برای جریان عمومی کشور به‌شمار می‌رود.
 


در گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عنوان شده است اسماعیلی در ادامه این دیدار اظهار کرد: همه گروه‌های مومن به انقلاب را حلقه میانی می‌دانیم. زمانی که در جایگاه تنظیم‌گری قرار داریم قانون مبناست و برای ما تفاوتی نمی‌کند درخواست‌کننده مخالف دولت باشد اما صرفا از جریان‌های انقلابی حمایت می‌کنیم.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه از جریان عمومی انقلاب حمایت می‌کنیم، بیان کرد: البته سایر جریانات هم  می‌توانند کار کنند؛ آزاداندیشی و تضارب آرا را قبول داریم و نمی‌خواهیم تک‌صدایی به وجود بیاید.

او درباره حوزه نشر گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب برخی از ناشران که در نمایشگاه حضور فیزیکی نداشتند با استفاده از بستر ایجادشده توانستند کتاب‌های خود را به فروش برسانند.  به ناشران ۱۰۰۰ تن کاغذ ایرانی داده شده است، تمام کتاب‌های آموزش و پرورش را با کاغذ ایرانی تهیه کردیم (۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی). کارخانه تولید کاغذ شیراز هم ظرف ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد؛ این کارخانه با استفاده از ضایعات ۵۰ هزار تن کاغذ تولید می‌کند. در حوزه کاغذ نشر به خودکفایی رسیده‌ایم.

وزیر فرهنگ در پایان گفت: از شاعرانی که دیده نمی‌شوند و مشکلات معیشتی دارند حمایت شود.


صرفا از جریان‌های انقلابی حمایت می‌کنیم


علیرضا قزوه، ناصر فیض، میلاد عرفان‌پور، سعید بیابانکی، نغمه مستشارنظامی و علی‌محمد مودب چهره‌های بودند که در این جلسه حضور داشتند.

پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، ناصر فیض، محمدمهدی سیار، میلاد عرفان‌پور، سعید بیابانکی، نغمه مستشار نظامی و علی‌محمد مودب را به عنوان اعضای شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منصوب کرده بود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *