دسته‌بندی نشده

فیلیپین ۳۲ فروند بالگرد جدید بلک هاک از لهستان خرید


P>به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «دلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین از خرید این اقلام تسلیحاتی برای تحکیم و تقویت ظرفیت های دفاعی کشور در شرایط اضطراری و فاجعه بار خبر داد و گفت: این وزارتخانه در تاریخ ۲۸ دسامبر سال گذشته اطلاعیه برای خریداری بالگردهای جدید تحت پروژه ای با پشتیبانی لجستیکی و یک بسته آموزشی برای خلبانان و کادر پرواز با قیمت ۳۲ میلیارد پزو (معادل ۶۲۴ میلیون دلار) منتشر کرد. 


وی در حساب کاربری فیسبوک خود در این خصوص نوشت: طبق این قرارداد قرار است ۵ فروند نخست این بالگردها در سال ۲۰۲۳ تحویل داده شود و بقیه آن ها نیز در ۳ فقره و در قالب ۱۰ فروند در سال ۲۰۲۴، ۱۰ فروند بعدی در سال ۲۰۲۵ و ۷ فروند نهایی دیگر نیز در سال ۲۰۲۶ به این کشور تحویل داده شود.


این مقام فیلیپینی با اشاره به کمبود وسایل حمل و نقل هوایی از جمله هواپیما و بالگرد این کشور نوشت: لزوم اضافه کردن آنها در زمان همه گیری ویروس کرونا و پس از آن در طوفان اخیری که در این کشور اتفاق افتاد، بسیار مشهود است. 


طوفان “رای” در ماه دسامبر سال گذشته از جمله مرگبارترین طوفان های فیلیپین منجر به کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر و به جا ماندن خسارت های فراوان در سراسر این کشور به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی شده بود. دفتر سازمان ملل متحد در امور هماهنگی بشردوستانه امروز در بیانیه ای علام کرد صدها هزار نفر در فیلیپین همچنان پس از ۱ ماه از وقوع طوفان به غذا و آب سالم، پناهگاه و وسایل حمایتی نیاز دارند. 


دولت فیلیپین دیروز نیز به منظور تقویت نیروی دریایی خود، یک قرارداد خرید سامانه موشکی ضد کشتی مستقر در ساحل را از هند به ارزش تقریبی ۳۷۵ میلیون دلار تکمیل کرده است.


به گزارش رویترز، فیلیپین در مراحل نهایی یک طرح پنج ساله ۵۸۵ میلیارد دلاری برای ارتقاء سخت افزار نظامی منسوخ شده اش است که شامل کشتی هایی از زمان جنگ جهانی دوم و بالگردهای مورد استفاده آمریکا در جریان جنگ ویتنام می شود.


دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین با اعلام این خبر گفته بود که به موجب توافق حاصل شده با دولت هند، شرکت دفاعی – هوافضایی هند و روسی «براهموس» تجهیزات لازم و حمایت لجستیکی را تامین می کند.


این برنامه در سال ۲۰۱۷ طرح ریزی شد، اما به دلیل همه گیری کرونا با تاخیر در اختصاص بودجه مواجه شد.


هدف از خریداری سامانه جدید ضد کشتی، بازداشتن کشتی های خارجی از تجاوز به منطقه اقتصادی انحصاری فیلیپین است.


فیلیپین در سال ۲۰۱۸، موشک های اسرائیلی «اسپایک ای آر» را که اولین سامانه موشکی بازدارنده دریایی در جهان است، خریداری کرد.


با وجود روابط دوستانه بین چین و فیلیپین در زمان ریاست جمهوری رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین، پکن بر ادعای مالکیت بخش های زیادی از دریای جنوبی چین که معبر کالاهایی به ارزش بیش از ۳.۴ تریلیون دلار در سال است، اصرار دارد. برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز داعیه رقابتی خود را مطرح کرده اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *