دسته‌بندی نشده

نیاز مبرم به خون و فرآورده های خونی در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: تقارن نوروز و ماه رمضان ذخایر خونی را کاهش داده است و نیاز است که شهروندان برای کمک به بیماران جهت اهدای خون در مراکز اتتقال خون حضور یابند.


پژمان صالحی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بانک خون استان قزوین در ایام پایانی سال اظهار کرد: سازمان انتقال خون هر سال در تمامی ایام ذخیره‌ای برای حوادث و اتفاقات پیش‌بینی نشده دارد و از طرفی خون و فراورده‌های آن به‌خصوص پلاکت تاریخ انقضای کوتاهی دارند پس عملاً امکان ذخیره‌سازی آن‌ها برای بلند مدت وجود ندارد و لازمه‌اش این است که اهدا کنندگان نرمال به مراکز رفت و آمد داشته باشند تا بتوانیم خون و فرآورده‌های آن را تهیه و به مراکز درمانی بفرستیم.


وی ادامه داد: ذخیره استاندارد خون در مراکز انتقال خون در کشور ما هفت تا هشت روز است اما توصیه می‌شود در ایام و شرایط خاص به خصوص در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ذخایر خونی افزایش یابد، ضمن اینکه استان قزوین پل ارتباطی بسیاری از استان‌ها است و لازم است در ایام نوروز ذخایر خوبی به بالای ۱۰ روز برسد که اگر مواردی پیش آمد بتوانیم پاسخگو باشیم.


مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و در ایام نوروز میزان اهدای خود مقداری کاهش پیدا می‌کند و امسال با تقارن این ۲ بازه زمانی با هم مقداری بانک خون ما را کوچک‌تر کرده لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم که برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.


صالحی مطرح کرد: در ایام پایان سال و با آغاز تعطیلات به این نکته در نظر داشته باشیم که بیماری و بیمارستان تعطیل نمی‌شود و نیاز به خون و به خصوص فرآورده‌های خونی ادامه دارد، بنابراین خوب است احسان اهدای خون را در دستور کار قرار داده و برای کمک به بیماران اهدای خون انجام بدهیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *