دسته‌بندی نشده

وزیر خارجه مجارستان تحریم گازی روسیه اقتصاد ما را نابود می کند

تهران – ایرنا-  مجارستان مخالف تحریم گاز روسیه از سوی اروپا است بطوری که مسئول ارشد وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که مجارستان حتی حاضر به انجام مذاکره دراین زمینه نیست، چراکه آن را موجب نابودی اقتصاد این کشور می‌داند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس از مبدا وین با انتشار این خبر افزود: وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که این کشور خواهان مذاکره به همراه اروپا در خصوص ممنوعیت خرید گاز روسیه  نیست.


بنابراین گزارش «پیتر سیجارتو» وزیر امورخارجه مجارستان که درنشست شورای اروپا با موضوع حمل ونقل، ارتباطات و انرژی در لوگزامبورک شرکت کرده بود، دراین باره گفت: مجارستان حتی قصد مذاکره به  همراه دیگر کشورهای (اتحادیه اروپا) درخصوص ممنوعیت عرضه گاز روسیه ندارد چراکه  این ممنوعیت موجب نابودی اقتصاد کشور خواهد شد.

مجارستان مخالف تحریم گاز روسیه  است
«پیتر سیجارتو» (Peter Szijjarto) وزیر امورخارجه مجارستان

تاس افزود: وزیر امورخارجه مجارستان گفت که تنها با یک دستور کار روشن به این نشست آمده است و آن این است که مجارستان خواهان برگزاری مذاکرت تحریم گاز روسیه نیست.


بنابراین گزارش سیجارتو بر روی صفحه اجتماعی فیس بوک در این باره گفت: این اقدام عملا اقتصاد و کل کشور را ناتوان و نابود می‌سازد.


خبرگزاری تاس درادامه گزارش داد: سیجارتو همچنین گفت که عرضه گاز روسیه به اروپا به دلیل مشکلات فنی جدی در تجهیزات خط لوله «نورد استریم» که به دلیل تحریم های غرب به وجود آمده بود، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، بالاس اوربان مشاور سیاسی ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان چهار تیرماه ۱۴۰۱  گفت کشورش به تحریم‌های اروپا علیه روسیه نخواهد پیوست ولی شرط این اقدام تضمین انرژی این کشور از سوی مسکو است.


وی  گفته بود: تنها راه بازگشت به وضعیت عادی و رفع بحران اقتصادی در جهان آتش بس در جبهه اوکراین است و تحریم‌ها هیچ کمکی به این بحران نخواهد کرد.


این کشور استدلال می‌کند که تحریم‌های غرب امنیت انرژی کشورش را تضعیف می‌کند و در عین حال در پایان دادن به درگیری نیز بی‌اثر است.
بوداپست همچنین در برابر اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات انرژی روسیه مقاومت کرده است. 



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *