دسته‌بندی نشده

کدام مسئولان در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند

تهران- ایرنا- رؤسای قوا، مقامات و مسئولان لشکری و کشوری همپای مردم ایران در راهپیمایی عظیم روز قدس حضور یافتند تا با دفاع از آرمان مقدس قدس شریف و مردم مقتدر و مظلوم فلسطین، برائت و انزجار خود از اقدامات رژیم جعلی صهیونیستی را به نمایش بگذارند.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بر اساس تأکید و تصریح بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) به نام روز قدس نامگذاری شد و بیش از چهار دهه است که مسئولان و مردم ایران و آزدیخواهان جهان برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و حمایت از قدس شریف به خیابان‌ها و میدان‌های شهرها می‌آیند. نخستین راهپیمایی روز جهانی قدس در قرن جدید شمسی هم با کاهش همه‌گیری کرونا، پس از دو سال با شکوه بیشتری برگزار شد و مقامات و مسئولان هم در آن حضور یافتند.


مقامات لشکری و کشوری از دقایق اولیه راهپیمایی به صفوف مردمی پیوسته‌اند تا همصدا با ملت بزرگ ایران انزجار خود از صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف را اعلام کنند: حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمجتبی خامنه‌ای» فرزند مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علی‌ اصغر حجازی» از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان ملت، «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «علی لاریجانی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهور پیشین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور، «ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیداحمد مرتضوی مقدم» رئیس دیوان عالی کشور، «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور،  «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، «محمدحسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از جمله مسئولان حاضر در راهپیمایی هستند.



سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه، سرتیپ «قادر رحیم‌زاده» فرمانده پدافند هوایی کشور و امیر سرتیپ «صباحی فرد» فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و حجت‌الاسلام «علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی این نیرو، سردار «حسن حسن زاده» فرمانده سپاه تهران، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» فرمانده سابق نیروی انتظامی از جمله مقامات لشکری شرکت‌کننده در راهپیمایی بودند.


از دیگر مسئولان و چهره‌هایی که همپای مردم در راهپیمایی روز قدس امروز حضور دارند، می‌توان به «احمد وحیدی» وزیر کشور، «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «جواد اوجی» وزیر نفت، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت و درمان، «سیدجواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی، «حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان و «علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران،  «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان، حجت‌الاسلام «سیدمحمود دعایی» مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، «نرگس سلیمانی» دختر سردار شهید قدس (حاج قاسم سلیمانی) و عضو شورای شهر تهران‌، حجج اسلام «حیدر مصلحی» و «سیدمحمود علوی» وزرای سابق اطلاعات، «محمدرضا باهنر» نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، حجت‌الاسلام «سیدهادی خامنه‌ای» عضو مجمع روحانیون مبارز، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر ناطق نوری» رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر اشاره کرد.



اظهارنظر مسئولان درباره روز قدس و فلسطین


آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس با بیان اینکه آینده فلسطین را نوجوانان و جوانان مجاهد رقم خواهند زد، گفت: ما بر اساس وعده خداوند آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و حرکت عظیمی که امروز در قالب راهپیمایی شاهد هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در مسیر راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس برای حمایت از فلسطینیان بسیار مؤثر است، گفت: مردم فلسطین ثابت کردند که جریان مقاومت زنده است. او خاطر نشان کرد «امسال که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند روابط خود با برخی کشورهای مرتجع را عادی‌سازی کند، ضرورت بیشتری دارد با مردم فلسطین همکاری و هم‌آوایی داشته باشیم».



«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حزب‌الله به تنهایی رژیم صهیونیستی را به ذلت کشانده است، خاطر نشان کرد: امروز هیچ کشوری از قدرت پوشالی اسرائیلی‌ها واهمه ندارد.


آیت‌آلله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام حضور مردم تصریح کرد: پیام اصلی این حضور، این است که فلسطین همچنان زنده است و آرمان قدس شریف و حمایت از جبهه مقاومت، مسأله و اولویت ملت‌های مسلمان است.



«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با اشاره به اشتباه برخی کشورهای اسلامی منطقه در عادی‌سازی روابط‌شان با رژیم صهیونیستی، گفت: اینکه این کشورها با این کار سعی در کهنه و فراموش کردن مقاومت مردم فلسطین هستند، این مقاومت فراموش نشدنی است.


سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز قدس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در گذشته صهیونیست‌ها بی‌رحمانه قتل عام می‌کردند اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که حتی مجروح شدن یک فلسطینی برای آن‌ها عقوبت فراوانی دارد، دیگر فصل آن فجایع غم‌انگیز برای فلسطین گذشته است. فلسطین از دست‌های خالی عبور کرده است، فلسطین مسلح است و مردانش در میانه میدان آماده نبرد هستند و رژیم اسراییل در حال فروپاشیدن است.



«هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مردم در این سال ها از آرمان فلسطین کوتاه نیامدند و با همان شدت و غلظت این موضوع را پیگیری می‌کنند، گفت: مروز مساله فلسطین تقابل بین حق و باطل است.


حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مسئولان سیاسی – امنیتی صهیونیست نه فقط از ترس شمشیرهای برکشیده مقاومت که اکنون از بیم فروپاشی داخلی، خواب راحت ندارند. 


«علی نیکزاد» نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: روز قدس روز مظلومیت ملت و سرزمین فلسطین نام‌گذاری شد؛ چون یک رژیم بی هویت بیش از ۷۰ سال است می‌خواهد یک سرزمین و ملت را از جهان حذف کند.



«سیدصولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور در راهپیمایی روز جهانی قدس با توصیف حضور شکفت‌انگیز مردم اظهار امیدواری کرد که قدس شریف به زودی به صاحبان اصلی اش بازگردد.


«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم با بیان اینکه روز قدس نماد سیاست خارجی و انقلاب اسلامی است،‌ گفت: لازم است ملت‌های مسلمان دنیا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به صورت حضور حماسی نشان دهند و پیام خود را به همه جهان برسانند.


«غلامعلی حداد عادل» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرنوشت فلسطین به دست ملت ها به ویژه ملت این کشور تعیین می کنند. بغض مردم امسال ترکید این بغضی است که دو سال در گلو نگه داشته بودند و امروز در فریاد مرگ بر اسراییل  اشکار شده است.




سردار «علی فدوی» جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز وعده امام (ره) درباره همه‌گیر شدن روز قدس در همه دنیا محقق شده است. وعده خدا حق است و تخلفی در آن نیست. این ابتکار حضرت امام که ۴۳ سال قبل به لحاظ اینکه حضرت امام مبنای کل انقلاب اسلامی نهضت حق انقلاب اسلامی بودند خداوند وعده داده به ‌کلام اولیای خود، اثر وضعی می‌گذارد.


سردار «حسن رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه طبق وعده الهی پیروزی با مستضعفان است، درباره انتفاضه اظهار داشت: حرکت اخیری که توسط ملت آزادیخواه فلسطین در این روزها شروع شده را می بینیم و شدت گرفتن این حرکت علیه ظلمی که بیش از ۸۰ سال این مردم و کودکان و زنان را هدف قرار داده روز به روز جدی تر خواهد شد. اگر ملت‌های آزادیخواه و مردمی که از ظلم جاهلان و مستکبران به ستوه آمدند در کنار هم قرار بگیرند، مقابل مستکبران پیروز خواهند شد.


«سامه‌یح نجف‌آبادی» نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ضمن شرکت در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد: قدس روز همدلی تمام آزادی‌خواهان جهان بوده و مختص به مسلمانان جهان نیست. روز قدس به تمام افرادی تعلق دارد که وجدانشان برای آزادی فلسطین بیدار است و در مقابل رژیم صهیونیستی اعتراض خود را نشان می‌دهند.



سردار «احمدرضا رادان» فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ با حضور در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد: انرژی مردم در دو سال اخیر که راهپمایی روز قدس برگزار نشد، جمع شده بود و همین باعث حضور بسیار پُررنگ آنها در راهپیمایی روز قدس امسال شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: مقاومت تا از غصب درآمدن زمین‌های فلسطین اشغالی باید ادامه یابد. مسأله قدس مسأله جهان اسلام است نه فقط فلسطین و تا وقتی این زمین از غصب در نیاید و به مردم مظلوم فلسطین نرسد این راه باید ادامه پیدا کند.


«سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به حضور حماسی مردم تهران در راهپیمایی روز قدس امسال اظهار داشت: مردم ایران پشتیبان قدس هستند و هر سال که به صحنه آمدند، رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر شده است.



«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس پُر معنا خواهد بود و به‌معنای حمایت قاطع جهان اسلام از آرمان بزرگ قدس است. 


حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور پُرشور و حماسی مردم تهران در حمایت از قدس شریف، اظهار داشت: پیام حضور حماسی امروز مردم در راهپیمایی قدس همان پیام همیشگی برای نابودی اسرائیل است.



«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه هم در حاشیه راهپیمایی امروز گفت: مقاومت امروز در بهترین شرایط خود در منطقه، در لبنان و در فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونسیتی در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد. ما اقدامات اخیر رژیم صهیونسیتی در هتک حرمت مسجدالاقصی را محکوم می‌کنیم و برای مقابله با این مسأله، در سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک خیلی فشرده‌ای را داشتیم. 



جای خالی سردار دل‌ها…


اگر چه امروز شهید قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع راهپیمایان حضور فیزیکی نداشت اما یاد او بیش از همیشه در دل‌ها بود و تصاویر فرمانده محور مقاومت، قهرمان مبارزه با تروریسم و سرباز وطن به طور گسترده بر در و دیوار شهر و در دستان کوچک و بزرگ به اهتزار درآمده بود؛ تصاویری که قطعاً همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان از حاج قاسم شهید بیش از دوران حیات مادی او هراس داشتند، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها و حامیانش می‌اندازد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *