دسته‌بندی نشده

توافق ایران و ازبکستان در برپایی اردوهای مشترک ورزشی و یادداشت

وزیر ورزش و جوانان ایران با وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان دیدار کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی که امروز صبح به منظور حضور در هفتمین اجلاس وزیران و مقامات ارشد ورزش کشورهای عضو سازمان یونسکو به باکوی آذربایجان سفر کرده است، بعدازظهر امروز با وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر ورزش و جوانان ایران با اشاره به اشتراکات دو کشور در بخش‌های مختلف اظهار کرد: از تعاملات دو کشور خاطرات خوبی در یادها باقی مانده است. من باید از میزبانی شما از تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات کافا قدردانی کنم. خوشبختانه دیدار خوبی بین دو تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان انجام شد و قطعا در سایر رشته ها نیز این تعامل برقرار است و می تواند توسعه هم پیدا کند.

سجادی با ابراز خوشحالی از سفر اخیر رییس جمهور ازبکستان به ایران گفت: این موضوع نشان‌دهنده روابط بین دو کشور است و ما می توانیم در حوزه های مشترک این تعاملات را عمق ببخشیم. بر همین اساس دو هفته پیش رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ایران در سفری که به ازبکستان داشت، برنامه اجرایی مشترکی را طراحی کرد که به امضای دو طرف رسید. از پیش از این سفر بررسی‌های لازم برای ایجاد تعاملات مشترک انجام گرفت و بر اساس این بررسی‌ها ایران و ازبکستان می‌توانند در رشته‌های آبی، بوکس، تیراندازی، ووشو، وزنه‌برداری و فوتبال ارتباطات خود را گسترش دهند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وظایف این وزارتخانه در موضوع جوانان گفت: تعاملات بین المللی در سطح جوانان را در دستور کار داریم که بر همین اساس می توانیم از توانمندیهای پنج هزار سمن که زیر پوشش وزارت ورزش و جوانان هستند استفاده کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *