دسته‌بندی نشده

توسعه اقتصادی گلستان در گرو ایجاد کسب وکار جدید

ایسنا/گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از تلاش برای رفع نیازهای اصناف خبر داد و گفت: ایجاد فضای جدید کسب و کار برای توسعه اقتصادی استان لازم و مستلزم آموزش است.


به گزارش ایسنا، درویشعلی حسن‌زاده شامگاه یک‌شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه اصناف و بازاریان استان گلستان که به مناسبت روز اصناف برگزار شد، اظهار کرد: «اصناف» بزرگترین خانواده اقتصادی در سطح کشور است و نقش مهم آن در توسعه اقتصادی، تولید و صنعت بر کسی پوشیده نیست.


وی با بیان اینکه اصناف پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است، ادامه داد: در تلاش هستیم نیازهای فعالان این حوزه را برای مرتفع شدن به دست اندرکاران منعکس کنیم.


رئیس سازمان صمت گلستان توجه به حوزه آموزش اصناف را بسیار مثمرثمر دانست و افزود: برای توسعه اقتصادی باید فضایی جدیدی را در حوزه کسب و کار ایجاد کرده و آموزش‌ها و ارائه مِتُد روز را در دستور کار قرار دهیم.


وی با تأکید بر اینکه با ورود نسل جدید و حضور جوانان، شاهد تغییرات در حوزه کسب و کار در برخی صنوف هستیم، خاطرنشان کرد: این تغییرات مستلزم افزایش توأمان مهارت در کسب و کار است و آموزش نقش مهمی را در این زمینه دارد.


حسن‌زاده تعداد پروانه‌های کسب صادر شده استان گلستان در سال گذشته را ۱۱ هزار و ۱۵۰ فقره پروانه بار اولی عنوان کرد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۶ درصدی دارد، گفت: در حوزه تمدید پروانه کسب ۴ هزار و ۲۰۰ فقره پروانه تمدید شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴.۵ درصدی داشته است.


وی با اشاره به اینکه با توجه به مشقاتی که در حوزه اصناف در کشور وجود دارد ظرفیت تأثیرگذاری در رونق اقتصادی کشور هم مشهود است و می‌طلبد دولت توجه ویژه‌ای را به این بخش داشته باشد، اضافه کرد: عدم تفکیک گرانی و گران‌فروشان از یکدیگر از مهمترین مشکلات حوزه اصناف است که باید در تصمیم‌گیری‌ها هر دو موضوع مدنظر قرار گیرد.


توسعه اقتصادی گلستان در گرو ایجاد کسب‌وکار جدید


تلاش همه جانبه اصناف گلستان برای رشد اقتصادی استان


نماینده اتاق اصناف گلستان در این آیین با بیان اینکه «اصناف» یکی از ارکان مهم اقتصاد پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، اظهار کرد: اصناف در همه برهه‌های زمانی کشور در خط مقدم قرار داشته است.


مهدی عبدلی اصناف را بزرگترین و مؤثرترین شبکه فعال در نظام پولی و اقتصاد کشور برشمرد و ادامه داد: اصناف همچنان پای کار بوده و همواره در همه صحنه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، معنوی و سایر صحنه‌ها نقش داشته است.


وی با تأکید بر اینکه اصناف در همه دوران انقلاب و سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور از قبیل هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی، ایام تحمیل تحریم‌های ظالمانه توسط دشمنان و همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم و انقلاب بوده است، تصریح کرد: اصناف استان گلستان همه تلاش همه جانبه خود را برای رشد اقتصادی استان خواهد کرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *